۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۹۴۴۹۳
حجت الاسلام اسکندری:

موقوفات بر اساس نیات واقفان مورد استفاده قرار می گیرد| لزوم ترویج فرهنگ وقف

موقوفات بر اساس نیات واقفان مورد استفاده قرار می گیرد| لزوم ترویج فرهنگ وقف
مدیرکل اوقاف استان قم با تأکید بر ترویج فرهنگ وقف، گفت: موقوفات بر اساس نیات واقفان استفاده می شود و اجازه نمی دهیم از نیات واقفان عدول شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم امروز در دیدار حضرت آیت الله علوی گرگانی  با تسلیت ایام فاطمیه، اوقاف را یکی از زمینه های تقویت مسائل دینی و مقابله با فقر و رسیدگی به نیازمندان دانست.

وی افزود: ایران اسلامی به ویژه شهر مقدس قم دارای موقوفات بسیاری است، رقبات بسیاری وجود دارد که عمده آن ها مربوط به بزرگداشت ایام شهادت امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) و خدمت به مردم به ویژه در عرصه سلامت و درمان است.

حجت الاسلام اسکندری مسائل علمی و پشتیبانی از حوزه های علمیه را از دیگر عرصه های وقف مردم دانست و اظهار داشت: یکی از وظایف بسیار مهمی که اداره اوقاف و امور خیریه بر عهده دارد این است که از موقوفات به عنوان یک امانت حفظ و حراست کند.

وی ادامه داد: از وظایف مهم دیگر اوقاف رعایت نیات واقفان است تا موقوفات در جهت نیت آن ها مورد استفاده قرار گیرد، مراجع تقلید با به مسؤولان و مردم توصیه داشته باشند تا تصور نکنند که اوقاف باید نسبت به آنچه که وقف شده کوتاه بیاید.

مدیرکل اوقاف استان قم با بیان این که  شرع و قانون اجازه نمی دهد از مسیری که از سوی واقف برای موقوفه در نظر گرفته شده صرف نظر کنیم، ابراز داشت: یکی از مشکلات ما این است که تحت فشار قرار می گیریم تا از نیات واقفان کوتاه بیاییم و مسائل را نادیده بگیریم.

وی عنوان کرد: دستگاه هایی که در استان هستند گاهی تمکین نمی کنند و توقع دارند که ما نادیده بگیریم که بزرگان باید تذکرات لازم را بدهند، وقف موجب ترویج احکام اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) می شود و سبب یاری قشر ضعیف جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام اسکندری خاطرنشان کرد: ما باید به گونه ای عمل کنیم که مردم به اوقاف اعتماد داشته باشند، از این رو اگر در مسیر قانون و شرع حرکت نکنیم از مردم سلب اعتماد می شود.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1

/1323/پ202/ب1

محمد قمین
ارسال نظرات